Sunday, September 30, 2007

bara konstigt och absolut inget att göra med mitt liv som smyckekonstnär...


Satt häromdagen och bläddrade i ett gammalt Plaza magasin och då dök denna BAJSTÅRTA upp. Vem kom på att göra en bajstårta och vem VILL göra den???
Denna bajstårta startade många funderingar i min redan rätt full proppade hjärna...
Varför?!
Vem kom på det?!
Hur många tycker att det var en fiffig idé?!
Hur förklarar man för andra (gäster) att man valt att bjuda på just en bajstårta?!
Vad signalerar en bajstårta?!
Kul, mindre kul eller rent av avskyvärt?!
Själv hade jag nog blivit aningens fundersam om någon valde att bjuda mig på just en bajstårta, för det första skulle jag nog lite paranoid tänka att va fan?! Sen skulle jag nog tycka att det inte såg så himla gott ut... För mat och kakvärlden är väl till för att tillfredställa även ögonen, det visuella seendet och känslan... En bajstårta verkar ju bara vara gegga.
Som någon har myntat; vi äter med ögonen...

No comments: