Tuesday, September 4, 2007

ljudskulpturer...



















Kulturlabbet är en arbetsplats för människor med intellektuella funktionshinder.
Jag jobbar på Kulturlabbet emellanåt som kreativ handledare... Under min ledning så undersöker vi olika material, vi bygger saker och helt enkelt låter fantastin och orken styra oss.
Jag vikarierar när de behöver folk... Detta sporadiska och helt underbara vikariat har jag haft sedan jag under hösten 2006 höll en workshop i smyckekonst för denna grupp.
(Dessa bilder går att se längre ner på bloggen)
Vi har jobbat med att göra skulpturer som låter, vi har använt oss av silkepapper i olika verkligt färgglada färger, tidningspapper, ärtor, plastflaskor, lock, pärlor etc.
Allt för att bygga upp former som sedan på olika sätt kan låta mer eller mindre mycket.
Förhoppningen är att vi på något sätt ska kunna använda dessa ljudskulpturer i ett annat sammanhang, exempelvis bygga upp en liten berättelse, röra oss med ljudskulpturerna och ev. i framtiden göra något litet framträdande med detta.
Men det är något som ligger i framtiden, för dessa människor som jobbar på Kulturlabbet har andra scenåtaganden som står för dörren just nu, turné väntar!

No comments: