Wednesday, September 5, 2007

dagens bildskörd... 5 september 2007.

När jag är mitt inne i smeten, vid Nordstan typ, då går jag gärna till denna bakgata som leder upp mot Kronhusbodarna och tar en god fika på detta kafé. Trevligt, trevligt!







Detta är ett sätt att komma förbi att betala reklamplats i stan, man parkerar sin cykel på strategiskt bra ställe och sätter upp skylten.




Har aldrig reflektera över dessa fina lampor i allén på Vasagatan...











Andra städer må ha kinakvarter etc. Men även vi har en släng av det exotiska... Jag gillar att man skrivit till 200 m med en spritpenna. En detalj som får mig att le.





Tydligen enligt en kompis så har det funnits fler sådana här lampkvinnor runt om i Göteborg, men detta ska tydligen vara den enda som är kvar. Tack och lov att den är bevarad!


Det här är väl göteborgshumor??? En helt ny liten gata, åtminstone för mig.



Med kamerans hjälp så börjar jag se mer och mer av Göteborg.
Jag har under detta året varit i Oslo, Krakow, London samt många små städer och hålor i Sverige och jag måste säga att Göteborg håller måttet.
Jag tycker att det är en fantastisk syssla att gå på upptäcksfärd med kamera i högsta hugg och upptäcka skyltar, gator, detaljer, vinklar etc. på ett "nytt" sätt.
Jag älskar LJUSET, det är en av de viktigaste komponenter i mitt fotande och seende i stort.
Det är fantastiskt att vara som en turist i sin egen stad, visa andra vad vi har omkring oss varje dag, ibland blir vi hemmablinda och tappar fokus på vår vardag i det offentliga rummet, jag hoppas att jag med dessa bilder får andra att se de små och stora sakerna som omger oss i Göteborg... Om inte, så är jag helt nöjd över mina egna upptäckter.




















No comments: