Saturday, September 22, 2007

jäpp, det är konst...

På Röhsska Museum dök ännu en svenskhets-test vagn upp, nu är det inga tvivel om att det är konst, blir lite för uppenbart när svenskhets-test vagnen dyker upp inne på ett museum.

Tyvärr hann jag inte fördjupa mig i meningen med detta, men jag är grymt nyfiken och kommer att gå till botten med det.

Nu väntar jag bara på att jag ska springa på en svenskhets- test vagn med mjölkförpackning och datumstämpel, samt den inplastade ost/skink mackan... När jag såg dessa tonfiskburkar, så var känslan, ja va fan, tonfisk på burk är ju så äckligt svenskt så man inte ens vill äta den!
Nån form av surrugat fisk, en idé om vad tonfisk är... Samma sak gäller ju skivade champinjoner på burk, de är ju också nåt läskigt substitut för en champinjon...

No comments: