Monday, September 10, 2007

Biskopsgården, Hisingen, Göteborg...























När jag flyttade till Göteborg för ca. 20 år sedan, så bodde jag ihop med en kompis på Höstvädersgatan 67 i Biskopsgården. 5e våningen tror jag att det var. med en otrolig utsikt över Göteborg.
Nu när jag 20 år senare går runt med kameran, så tycker jag att tiden stått still, inte mycket som förändrats, tagits bort eller lagts till... Allt verkar som om det var i mitten av 80-talet.
Redan när jag bodde där kring 87-88, så var det ett rejält nedgånget område, men ett område med viss charm trots allt, för kommer man som jag från Sundsvall och en relativt lantlig idyll på Alnö, så var detta exotiskt, spännande både vad det gällde blandade kulturer, pundare och färgstarka grönsaker och härligt matos... Idag tycker jag inte det är lika exotiskt, men jag tycker att det vilar ett lugn, en känsla av att just tiden stått still, att människorna (då jag såg några) verkade trivas i sitt område, allt var liksom lugnt och stilla på ett bra sätt... Ingen hets, inga flashiga trendiga måsten etc.




























No comments: