Sunday, September 16, 2007

en ständigt återkommande inspirationskälla, hur patetiskt det än kan låta...

Måste bara sätta in en bild av min städigt återkommande inspirationskälla, Astrid Lindgrens Pippi Långstrump för att påminna mig själv och kanske andra att vi är födda med fantasi och vi är inte äldre än vad vi gör oss...
Jag måste bara säga att jag är jävligt glad över att ha fått vara barn under 70-talet, vilket fylldes med Beppe Wolgers dockor, I fablernas värld, Baltazar, Pippi Långstrump, Drutten och Gena, Från A-Ö, Teskedsgumman och många många fler super duper barnprogram som manade till kreativitet, nyfikenhet, lärdom etc.
Tror definitivt att min nyfikenhet på livet och i mitt skapande lades till grund här, samt att jag har haft och har fantastiska föräldrar och mor och far föräldrar som ständigt varit lyhörda för mina intressen och infall, som uppmuntrat och stöttat mig i mina val... Även om jag tror att de kanske inte alltid fattat vad jag pysslar med och ibland också stått lite undrande inför mina val...
jag kommer från en miljö som inte är helt konstintresserad, mer ifrån en praktisk familj med typ båda fötterna på jorden... Vilket jag naturligtvis har med mig, men jag har också fått förmågan att lyfta emellanåt, vilket gjort att jag både fått luft och självförtroende att tro på det jag gör.

No comments: