Sunday, September 2, 2007

sydafrikanska smyckekonstnärer...

Mixed media i fokus...



Beverley Price.
Jag var i Syd Afrika 2005 och kollade in recyclingkonst, pärlarbeten etc.
Under min tid där (en månad by my self) så träffade jag på många konsthantverkare, bland annat en kvinna vid namn Verna Jooster... Hon hade i sin tur en vän som heter Beverley Price. Tyvärr hann jag inte med att träffa henne personligen, men hon kontaktade mig via e-post och vi höll kontakten ett tag...











Karen Jay. Träffade jag personligen en massa gånger under min vistelse i Kapstaden, Syd Afrika. En grymt duktig konstnär i mina ögon. Karen har jobbat i keramik och är kreamiker från början, men när jag träffade henne så hade hon en fantastisk utställning med mixed media smycken, ett grepp som hon klart behärskade, och jävlar vad bra det var!
Gillade verkligen Karen, en energisk person som verkar gå sin väg helt och hållet. Glad över detta möte och känslan kommer nog för alltid att hålla i sig, vissa människor drabbar en på ett märkligt sätt och hon är definitivt en sådan person i mitt liv.





No comments: