Wednesday, September 12, 2007

ja, så är livet...

Denna sommar har jag varit iväg på en massa intressanta och bra grejer... Jag har varit i Oslo med on-line projektet, jag har varit ute vid Nääs och både haft workshop och utställning, jag har varit till Polen, till London och i Sundsvall... De senaste veckorna har jag levt campingliv när mitt badrum renoverats... Jag har försökt att vara ute så mycket som möjligt och fota, träffa vänner och förkovra mig i kulturen som finns runt om i Göteborg.

Nu är jag sååååååå sugen på att börja skapa med händerna, men tyvärr har min verkstad som jag har i min lilla, lilla etta inte riktigt funkat pga. alla saker som inte är på sin vanliga plats... Men nu så ska det väl bli andra bullar av och jag hoppas att jag inom en snar framtid kan lägga in nya smycken och objekt som jag skapat utifrån de olika resorna, jobben och alla foton.

Jag har några projekt på gång som är intressanta och förhoppningsvis kommer att synas lite här och där framöver... Wait and see!

Allt från foton på ett kafé, foton i en poesibok, mikroshow av smycken, del i böcker både i Sverige och UK som ska tryckas och förhoppningsvis blir klara i början av nästa år.
Jag driver ett fotoprojekt på ungdomssatsningen Futurama i Majorna som förhoppningsvis går i lås och som kommer att bli intressant och uppskattat.

Jag söker brödföda med ljus och lykta... Behöver kosing för att skapa i lugn och ro, detta ständiga dilemma som konstnär, vart fan ska man få överlevnads kosing ifrån?!

Men allt löser sig som syramördaren sa... Det är bara vackert att vänta.


Jag har några smycken på Butik Bolla i Kungsladugård och i Butik Noll3 på stan, om någon är intresserad av att kolla och köpa... Lite smulor kan det ju alltid bli vid ev. försäljning.

2 comments:

Bibbi said...

Hej Paula!
Nu har jag tid att titta ut lite också, jag sitter och hamrar på tangenterna för att få KHVCs nyhetsbrev klart till imorgon, det är för kort tid att ta ambitiösa grepp första numret efter sommaren.
Men det är ju bara halva bloggandet att publicera, känns lite halt när jag inte hunnit med den andra så mycket, tittandet och läsandet. Men lite planlösa knapptryckningar kan också ge nåt på skärmen, även en blind höna osv. Och Berlinmurskvinnan ska jag titta mer på! Tack!

paula said...

Hej Bibbi!
Såg att du varit snabb på att få in countern på din blogg, nu kan du hålla koll.
Härligt med ett inlägg, för jag skulle vilja att fler gjorde kommentarer, skulle vara gött att få respons på "gödslandet", vilket i och för sig är mitt sätt att jobb, med mängd...
Men man ser likosm hur många som är och besöker bloggen, men man har inte en susning om vad besökarna ser, tycker etc.
Lite knivig balansgång det där; besökare kontra nada inlägg...