Saturday, October 6, 2007

17e kulturnatta...


Invigning av kulturnatta på Götaplatsen 18.40, SAXPARTY 2007,
av Staffan Mossenmark & Anders Hultqvist.




Hårtema på galleri Kaustik, SURREALISTISKA FRISÖRER, Kastellgatan 19.
Tio konstnärer tolkar kulturnatta-temat: hår. Tavlor, smycken, foton och skulpturer.









Lisbeth Kasonen-Ericsson.
En PET-flaskeperuk, tror jag att det är... Otroligt fint ljus i denna skulptur.



Mariann poserar med Katarina Andréns huvudsmycke...



Katarina Andrén... Jag gillade dessa "hår-bon".




Erik, galleristen med lejonhår, kvällen till ära.


Mariann får sitt hår "stylat" av Jenny Wik.


Jenny Wiks hår skulpturer... Bra, tänkvärt, bisarr humor som jag gillar...





En liten skulptur av Jenny Wik, lätt att missa, men kul när man väl såg den.







Jenny Wik in action, modell okänd. (åtminstone för mig).



Mariann posérar med färdig frisyr...


Nils, Jennys man, hade också en hårskulptur kvällen till ära.

Klipp, fiff och mingel...

En kul happening på galleri Kasustik, helt nöjd med att ha droppat in där och hängt ett tag, snicksnackat och druckit lite vin.


Mariann och jag avslutande kvällen/natten med öl och vin på lokal. En trevlig kväll med lite här och där hopp in... Vi var på invigningen, en super snabbis på stadsbiblioteket, men dit tog sig ju alla efter invigningen typ. Claes Hakes utställning once again för min del. Sen sökte vi galleri 54, där det låg förut ända tills vi i trött tillstånd påminde oss om att det ju hade flytta.





Jag i olika vinklar, Mariann som fotat... Lite kornigt på småtimmarna, men jag tycker nog att det är aningens stämningsfullt, just detta korniga.

Det finns ett aber med det här med att blogga och vilja ha det snyggt, jag har ännu inte riktigt fattat att när jag skriver och lägger in bilder, så ser det sååååååååå bra ut, MEN när jag sen trycker "publish post", så hoppar och sprätter bildmellanrummen totalt bortom min kontroll...
Men det är väl något man får leva med i denna bloggosfär?!





































No comments: