Monday, November 26, 2007

Spanien, Nerja 4 - 18/11 2007. SEMESTER!!!

Lisa Lubin has taking this image, the sign of Nerja... I like it very much, so I thought it was a great beginning of my trip to Nerja.
Thank you for sending me this image!







För första gången på många år så är det enbart relaxing, ladda batterierna och SEMESTER som gäller.
Fick inbjudan ifrån Piotr att komma och hälsa på honom i hans nya stad/land...
Nerja ca. 4,5 mil utanför Malaga i Spanien. Costa del Sol, Andalusien...
vid Medelhavet.
Nappade på erbjudandet, för jag var sååååååå trött och nerkörd, hade tappat energin, existentiell ångest och jag vet inte allt efter sommarens kyla och uteblivna sol.

Nerja var en fin lite stad med mycket inflyttade Nordeuropéer, Sverige, England, Tyskland, Danmark var representerade… Jag hade aldrig hört talas om detta ställe innan Piotr nämnde det, och när jag frågade folk som jag mötte i Nerja, hur de hittat hit, så var svaret ungefär det samma som mitt… Jag kände någons som tipsade om stället… Alltså så är det en plats som sprider sig själv. Vilket är en rätt häftig tanke i dagens sälja och promotor värld.

Efter två sköna, lediga, ta dagen som den kommer veckor...
Så är jag full laddad, har hittat tillbaks till skrattet...
(Något man kanske inte tror sig kunna "tappa" dvs. skrattet, men den dagen man faktiskt börjar skratta och må bra, fattar man också att man inte skrattat på väldigt länge, att man för ett tag faktiskt tappat skrattet samt uppskattning till stort och smått.)

Piotr var en fantastisk värd, för en som är van att resa själv och hålla koll på allt, vilken adress man bor på, vart man kan äta, var det är bäst att bada osv. var detta en dröm!
Allt detta servade Piotr mig med!
Jag behövde inte tänka, inte lägga på minnet, utan bara följa med…
Piotrs vänner blev för en kort stund även mina vänner.

Har haft fantastiska dagar, mest så har jag tillbringat dom på stranden, men en och annan utflykt har vi gjort.
Tyvärr, men man får ju hoppas att det går fler flyg åt detta håll och att Piotr bor kvar ett tag till, för vi missade Malaga… Hade varit schysst att kolla in bland annat Picassos födelsestad samt annat.

Jag inser också när jag suttit och redigerat mina bilder att jag är en fotoholic!
Jag har under denna resa tagit bortåt 2000 bilder, alla är inte bra och många bilder är mer eller mindre på samma motiv, endast liten förskjutning av vinkeln.
Jag har addat en mängd bilder nedan... Men jag har många braiga bilder kvar som jag varken orkar eller har tid att lägga ut... Men det kan hända att de dyker upp later on...

Det är ju så himla kul att fota/dokumentera/SAMLA intryck, så spännande att se om man lyckas få till den där superduper bilden genom tiderna.
En sport helt enkelt, samt att det kan vara bra att ha bilder för inspirations syfte…
You never know.





No comments: