Saturday, November 3, 2007

Jacob Nyberg på galleri Kaustik...













Jag, kameran och målning...

Målning, smycke, smycke, målning...



Mingelbilder med Jacob...












Sara och Mody hugger in på vernissage snittarna...


Sara och Mody skriver (ritar) i gästboken...




Jacob Nyberg student på HDK, smyckekonst, visar målningar och smycken på galleri Kaustik.
Väldigt fint och kompletterande verk, smycken och målningarna går liksom hand i hand på ett bra sätt, målningarna innehåll ibland motiv som lika gärna kunde omskrivas till smycken och vice versa.
De ända bilder som jag i och för sig gillar, men kanske inte passar in är nakenmodellstudierna, de sticker ut och förtar lite av helheten…

Lycka till Jacob!

Hoppas att du gillar bilderna på bloggen… Jag har beskurit en bild bara för att förstärka smycke, målning, målning, smycke etc.

Keep up the good work och behåll energin!





















3 comments:

Anonymous said...

Tack Paula!
Ser så fint ut,
jätteglad för dessa bilderna,
och för dina ord och uppmuntran.
Jag tar det till mig absolut.
Hoppas dbilderna ligger kvar en stund.
Tänkte att jag kan hänvisa lite hit också till din sida.

Glad att du kom också.
:-)

Varmt tack!

Jacob

paula said...

Hej Jacob!
Kul och bra att du gilade bilderna!
Jag gillade absolut dina alster.
Bilderna kommer att ligga kvar så länge jag har denna blogg, det är det braiga med blogandet, allt finns kvar, men det kan hända att man måste söka längre ner, later on el. på höger sida i typ arkiv...

Allt gott och lycka till än en gång med utställningen (och livet!).

Hej hej från soligt och lagomt varmt Nerja.

paula said...

Shit! Det blir ett och annat stavfel ser jag, det är för att jag lånar min kompis dator och jag är tydligen inte van vid andras datorer, trycker för löst, för det fattas en och annan bokstav...när jag läser igenom vad jag skrivit typ...sorry, sorry!