Tuesday, June 12, 2007

inspiration från naturen...


























Det kan kanske tyckas märkligt att jag lägger ut båtturer, blombilder och annat på denna i huvudsak smyckesblogg?!
Men för mig handlar det om att visa vad som inspirerar, vad som händer emellan tiden då jag inte ägnar mig åt att på olika sätt ta mig an och gör smycken.
ALLT inspirerar och ger näring åt kommande smycken.
Jag har en odlingslott på 40 kvadratmeter vid Sjöbergen i Göteborg, denna sommar så har jag lånat ut min odlingslott för att kunna vara flexibel och ta jobb lite varstanns...
Att vara bland blommor och blad, är som att befinna sig i ett helt eget rike av fantastiska färger och former. Mina klara favoriter är nog jätte vallmon, för att de har så många uttryck/stadier,
sen är de ju gigantiska i sin majestät...
Jag tycker om att fota blommor för att sedan ladda ner i datorn och fortsätta min inspiration med att dra ifrån och lägga till... Det blir ibland rena 2-D bilder som mer liknar målningar än det ursprungliga "växtliga".
Nya vinklingar, ny inspiration...

























No comments: