Saturday, December 30, 2006

så var detta året till ända...







Ja, så var detta året till ända... Har haft ett ganska innehållsrikt år med en längre kurs på KKV i Göteborg i Kultur AFs regi under våren, ställt ut i Sthlm, fått nya vänner och sagt hej då med sorg i hjärtat till andra.
Men det är väl livets gång, att det förändras?!

Avslutar detta år med tre bilder som inte har med smycken att göra, men dock med livet och den underbara plats vi lever på/i.

Nästa år kanske vi sitter med paraplydrinkar på någon solig veranda och myser i julen... Man kan kanske hoppas... Hm?! Kändes onekligen aningens märkligt att fira jul i Sundsvall och läsa i tidningen att ett par varit ute och plockat kantareller på självaste julafton.


Bild 1, uppfrån: Min tågresa genom Sverige den 28/12. Ooooooootroligt vacker himmel! Sverige är verkligen fantastiskt och det slår en varje gång när man åker genom detta land att det faktiskt förhåller sig på det viset.
Bild 2, mitten: Utsikt från mina föräldrars hus på Alnö, på självaste julafton. Denna märkliga syn har vi aldrig varit med om... Hörde på TV att sist det var en grön jul var 1953, om det nu stämmer?!
Bild 3, längst ner: Familjen Lindblom är engagerade i att lära sig att trycka tröjor, dagen efter julafton... Bevis på att jag "håller i gång" kreativiteten, alltid.
Önskar ALLA ett riktigt Gott Nytt År!
Hoppas att allt ni önskar och lite till slår in...
Jag ser framemot att jobba vidare med denna blogg samt mycket, mycket annat och jag hoppas att jag får kommentarer osv. på det som dyker upp på denna sida.

No comments: