Sunday, December 3, 2006

Kulturlabbet och änglar...





























Efter att ha hållit en workshop på Kulturlabbet i Göteborg under hösten, så har jag även vikarierat där när behov funnits. En ooooooootroligt kreativ arbetsplats!
Under en längre period när jag varit där, så gjorde medarbetarna änglar.
Änglar som jag kommit på utifrån min studieresa till Syd Afrika förra året.
Kanske inte först på jordklotet med denna idé, men alldeles säkert med så personliga uttryck.
Att med enkla material så som; säkerhetsnålar och glaspärlor, vinkorkar, färg, piprensare etc. och massor av fantasi skapa julpynt.
Jag bara älskar dessa änglar och jag är verkligen glad att jag varit med när de blivit till, med nyfikenhet, drivkraft och en positiv anda.







En uppskattad syssla som gav så många fina och egna/egendomliga änglar.

No comments: