Monday, December 4, 2006

fler julklappstips...




Fantasiluvebroscher, en sälj succé. Dessa har sålts både på Street i Stockholm, Nääs Konsthantverk i Floda samt privat till företag och vänner.
Nu finns det över jul på Noll 3, Vallgatan 14, Göteborg.
Säljs också på Pärla, Östgötagatan 2, Mosebacke, Stockholm.


Fantasiluvebroscherna har kommit till efter att jag jobbat med intellektuellt funktionshindrade barn, ungdomar och vuxna… När man jobbar bland dessa människor så dyker de mest fantastiska berättelser upp, jag vill se det som fantasiluvor, för trots hur tokigt det än kan bli, på ett bra sätt, så är det inte alltid sanningar. Jag har gjort mina egna tolkningar och tecknat dessa i min fantasi, fantasiluvor för att dela med mig av både glädje och tokigheter.
Jag har använt mig av enkla material för att inte tappa känslan av just enkelhet; livet i vardagen.
Dessa broscher är köpta av både barn, 30 åringar och betydligt äldre människor. De fungerar bra som ”talk- about”, ett budskap som kan tolkas dubbelt; är det bäraren som vill ha sagt något eller är det betraktaren som ser och läser in?!
Trots att de inte är allt för stora, så är de ändå iögonfallande…

1 comment:

Anonymous said...

Hej! kul att se lite av din kreativitet. schysta brocher.