Tuesday, August 28, 2007

i Värmland, Gräsmark och Sunne på jobb...

Gräsmarks kyrka, precis invid bodde vi...


Mårbacka, klart som korvspad att vi bara måste se Selmas inspirationsställe...

Nils Holgersson i en tappning...


Nils Holgersson i en annan utformning...

Ibland är det bara ett måste att ta "pensionärs" bilder...






Järnbro i Sunne...

Sunne kyrka...

Vilken bedrift!!! Vi kokade mat till 24 personer på denna spis... Precis som att koka soppa på en spik, typ.

Så här kunde utspisningen se ut, vi hade iallafall tur med vädret och kunde äta ute de flesta dagarna...

En och annan lustigkurre har ju fastnat på bild denna sommar...

Gammelvala, en veteranbilsutställning precis när vi var i faggorna...
Nostalgitripp, den enda bil jag haft har varit en röd bubbla...







Storslagna vyer under resans gång... Värmland är som Norrland, backigt och storslaget.

Frykdalsdansen 25-28 juli 2007... Därför vi var i Värmland, för att svänga våra lurviga el. titta på...



Äkta dansparkskänsla...

Fint belägen...

Markoolio stod på programmet första kvällen, kanske inte precis min favvo, men jäklar vilket ös han fick till.


Det var bomber och granater eller fotbollar och handdukar och jag vet inte vad som kastades ifrån scenen...

Grand final, konfetti över hela området!

Glädje...

Bara för att bli påmind... Hm?! Buss med detta budskap stod utanför området.

Grillning!!! Grillning hör ju sommaren till... Mums, både lukar och smakar gott.
Å den kon, dog för köttätarna...

Vackert kvällsväder, men satan va kallt det var på kvällskvisten...

Suddiga partybilder...

Sebastian, andra kvällen på dansbandsgalan...
Ibland måste jag säga att det är lite synd att man är aningens för gammal för såna läckerbitar, börja känna mig tantsjuk... Hade jag varit 15-2o år, så vete gudarna om jag inte jagat denna yngling...


Autografskrivning på nattkröken...
FANTASTISKT, vilken glädje att få en kram!

27 juli, min födelsedag...
En otroligt bra dag i definitivt rätt sällskap för att fylla år.
Vi åkte iväg hela gänget till Sillegården, några mil söder om Gräsmark och hade en fantastisk dag med god mat osv.

Jäpp, då var "pensionärstagen" framme igen...




Min mat ovan och de andras under... Jag äter ju inte kött och allvarligt talat så är jag jävligt glad för det, för jag tyckte det liknade en ihoprullad tunga med sås på...


Oj, vilken goooooooooood efterrättskaka, men såååååååååååå liten!

Det är inte alla som får en regnbåge i present!!! Så vackert!

Ståndare och pistiller... & jag...

Vaaaaaa?! De firade mig med ännu en tårtbit på kvällskvisten innan vi skulle iväg och dansa ännu en kväll.
Härliga, underbara, snälla människor!

Det här var en KUL kväll, jag och en utav resenärerna kollade runt i området och hittade ett stånd där en norsk kvinna sålde glasögon och all annan omöjlig skit... Vi hade såååå kul och provade nästan alla glasögon som hon hade i sitt stånd, jag tog bilder på resenären och den norska kvinnan tog bilder på mig... Alltså så har jag många andra fina bilder på någon mer med dessa glasögon, som var aningens udda.




Den minsta loppis jag någonsin sett och inte var den nå bra heller...

Matbild igen... och hur ser man ut???

Fantastiska vyer tagna upp i från Tossebergklätten eller något liknande namn... I Sundsvallstrakten har vi ett liknade ställe som heter Vättaberget och ligger i Liden...


Från utsiktstornet...

Linslus...


Arvingarna, det var ju dock dansbandsgala vi var på...

Date, ännu ett dansband bland många, många dansband.
Frågan som slog mig när jag var på denna tillställning under fyra hela kvällar var; va fan får de sina namn ifrån???
Fernandoz, Blender, Perkiles, Gambler, Black Jack, Kent Maltes ( å då skämtar jag inte!), Ole Ivars, Drifters mfl.

Var till Värmaland, Gräsmark och Sunne med Föreningen Grunden under vecka 30.
23-29/7 2007.
19 resenärer och 4 kollegor, totalt 24 personer, en aningens för stort gäng enligt mitt tycke och smak, men ett härligt gäng, så det var inga problem.
Dessa olika resor som jag får lov att jobba på är så himla häftiga, man vet aldrig vilken del av Sverige man kommer att få se och ha "semester" i... Denna gång blev det med kort varsel dansbadsgala, kanske inte riktigt min grej... Men va fan?! Hade jag inte åkt med på detta, så hade jag aldrig i hela mitt liv fått uppleva just DANSBANDSGALA. För jag hade aldrig kommit på tanken att dra iväg på något sådant, inte för allt smör i Småland... MEN jag är verkligen glad att jag vidgat mina vyer och stundom känt mig som att befinna mig i något som liknar Torsk på Tallin...
Vi var ju inte enbart på Frykdalsdansen, vi var på loppisar och fyndade, vi var inne i Sunne och vi gjorde en himla massa saker under denna vecka som inte har med dansandet att göra.





































































No comments: