Thursday, November 30, 2006

workshop, now chaos 2004







































Wokshop Now Chaos, Ravenstein/Holland med Ruudt Peters 2004.
Stipendie från Estrid Ericson stiftelse.
Att jobba med "hat" material, se förutsättningar i det man inte trodde sig gilla.
Mitt val var att jobba med filt (ull), trodde att det bara var ett 2-D material utan några som helst förutsättningar... Men ack vad fel man kan ha!

Under en vecka med denna workshop så gjorde vi några övningar som bland annat bestod i att göra något av föremål vi fick på kursen, jag fick en leksakskanin, den dränkte jag...

Sen skulle vi jobba två och två i en annan övning, då jobbade jag med en av deltagarna som tagit med sig trumlade stenar i olika färgglada färger...
Mina bästa resultat var när jag valde att blanda filt (ull) med stearin och smälta det i mina händer så att hudavtryck bildades, av två vardagsmaterial blev det något kroppsligt.

No comments: