Saturday, December 8, 2007

keramik i chokladfabriken...




Ann - Louise Gustavsson. Lampa...

Ann - Louise Gustavsson. Skinkpinnar...

Ann - Louise Gustavsson.

Ann - Louise Gustavsson.

Ann - Louise Gustavsson. Tyvärr, så bör dessa skulpturer ses live, de kommer inte riktigt till sin rätt, varke i storlek eller fysikt uttryck...

Ann - Louise Gustavsson. http://www.ann-louise.se/

Ingela Johansson.
Ingela Johansson.
Ingela Johansson.

Eva Zethraeus.

Eva Zethraeus.

Eva Zethraeus visar sina alster för Johan och Björn...
Eva Zethraeus.






Ann-Louise Gustavsson, Ingela Johansson & Eva Zethraeus har julmarknad i helgen,
i deras verkstad/verkstäder på Chokladfabriken, Paternostergatan 6 i Majorna.

Såååååååååå himla fina och intressanta föremål, både bruksföremål och konst.
Konsthantverk när det är bra... att både träffa konsthantverkarna bakom objekten, alstren och att se ett urval av deras saker, snicksnacka och undra är ju en bonus och lyx, tycker jag... inte alltid man har tillgång till idéer bakom, vad som komma skall osv.

Jag har varit lite tveksam till just keramik innan, men jag måste säga att jag helt och fullt måste börja tänka om... För huga ligen vad det görs en massa bra keramik!
Känns som om begränsningen för vad som är "intressant"keramik, klart och tydligt legat i mitt huvud...
När jag ser dessa tjejers arbeten och oxå andra keramikers arbeten, så blir jag grymt imponerad av att det inte verkar finnas några begränsningar i materialet... Hm?! Det kanske finns vissa gränser i materialet... det måste brännas till exempel, men användningsområdet ökar och gör det så himla intressant och kul.
Gjorde några fynd och kommer med all sannolikhet att dra upp till dom igen och kolla in och ev. köpa/byta grejor...
Keep up the good work!!!

No comments: