Wednesday, January 3, 2007

delar av smycken i on-line projektet...




Detta är två bild från några av mina senaste smycken som ingår i on-line projeketet på nätet. www.jewelleryproject.blogspot.com
Ett samarbete via nätet med andra smyckekonstnärer runt om i världen som jag startade 2005 och som kommer att visas under 2007 på; Galleri Kunstristen i Oslo, Nääs Konsthantverk i Floda och Galeria Bielak i Krakow.

Samarbetsprojektet går i korta drag ut på att alla som ville vara med, kunde sitta i sina egna lokaler, städer, länder och samarbete över ett gemensamt tema, i detta fall; konsumtions samhället. Alla får och har fritt förhållit sig till temat och göra, gjort sina egna tolkingar, ingen censur har förekommit... Vi startade en blogg för att kunna kommunicera, visa, tycka till osv.
Först kommunicerade vi enbart via e-post, men det funkade inte så bra, svårt för alla att hänga med i alla turer etc. När väl bloggen var startade så flöt det på... Tyvärr är kommunikationen bristfällig på grund av att vi alla är aningens dåliga på att helt och fullt uttrycka oss på engelska, men om viljan finns så funkar det mesta. Vi var tolv deltagare med från starten, men av olika anledningar har några fallit bort och kvar är fem smyckekonstnärer.
Vi är ju heller inga proffs på att använda oss av datorer, men som sagt; finns viljan, så får man göra så gott man kan och det har vi sannerligen gjort.
Jag har valt att på olika sätt använda mig av förbrukningsmaterial, vardagsföremål...
I dessa två smycken har jag jobbat med Bliwtvålflaskor, blandat med glaspärlor och kristall.

No comments: