Tuesday, January 2, 2007

andra smyckekonstnärer - out there...



































































Jag börjar det nya året med att visa bilder från andra smyckekonstnärer runt om i världen.
Hade tänkt att köra på den egoistiska stilen och BARA visa mina bilder på denna blogg, men när jag inspireras och blir glad över vad andra skapat, varför inte dela med sig?!
Dessa smyckekonstnärer hade jag ingen aning om att de fanns, men jag måste säga att de tillfört mitt eget skapande och tänkande helt nya dimensioner.
Vissa av dessa har egna hemsidor... Kolla gärna in länkar... Det finns massor av intressanta smycken och smyckekonstnärer att upptäcka "där ute".
Botanisera och njut!

Från toppen är;
NATALYA PINCHUK. USA.
Fantastiskt, STORT och heeeeeelt underbart.
YAEL KRAKOWSKI. CANADA.
Fiiiiiiint! Otroligt vad man kan göra av glaspärlor.
MARI ISHIKAWA. TYSKLAND.
Intressant...
MILA KALNITSKAYA & MICHA MASLENNIKOVS. RYSSLAND.
Love it!!! Natur och smycken förenade i lekfullhet.

No comments: