Monday, March 12, 2007

inga "nya" smycken och inga andra smycken heller...


Som du märkt, om du varit in och kollat på bloggen, så är det inga "nya" smycken utlagda, inga andra smycken heller för den delen...

Just nu är jag inne i en fas av att samla intryck, reflektera över det jag jobbar med, för jag har saker på g i min lilla vrå och verkstad, det är bara det att nu ligger det och gror och mognar... Jag kollar till, tänker och tar, vrider och vänder på det som komma skall...
ALLT måste ha sin tid, även om jag känner att jag VILL se resultat, VILL se färdiga smycken etc.
Mina tankar är väldigt fokuserade på samhället i stort just nu, offentliga rummet, fin & ful konst, vem som bestämmer... Hur jag förhåller mig till mitt skapande, hur jag får saker och ting att gå ihop osv. Det ska jobbas för att få in pengar till hyra och annat, skapandet och dess process blir aningens hattigfnattig och inte så samlad och koncentrerad som jag önskar.

Vernissagekort skall göras till kommande utställningar, projekt skall finslipas, idéer skissas ner och förhoppningsvis genomföras...
Inser att jag gillar projektformen, att jobba mot något projekt/idé ett tag, ett par år och sedan byta fokus, eller byta vinkel åtminsone...
Hade jag inte varit smyckekonstnär, så hade idékonsulent varit något att tänka på.
Fast det ena utesluter ju inte det andra. Jag kan ju vara vad jag vill!!!

No comments: